Skip to content

מה זה ''hot desking'' או ''שולחן חם''?

"hot desking" או "שולחן חם" זה בעצם טרנד שנפוץ מאוד כיום בו למעשה אין מושב או מיקום ספציפי שמוקצה לאדם מסוים בבניין משרדים.

המגמה הזו כל כך פופולרית שאומצה ע"י חברות ענק ברחבי העולם כמו דלויט, BBC, פרוקטור אנד גמבל, מיקרוסופט ועוד כחלק מהתפישה הניהולית מול העובדים.
 

איך זה בעצם עובד?

אתה מגיע לעבודה ומחפש אחר "שולחן חם" אליו תוכלו להתחבר למשך שעת עבודה או יום עבודה מלא.

השולחנות בד"כ מגיעים עם לפטופ, מטענים לטלפונים ולאביזרים, לעתים מגיעים עם טלפון ואפילו עם מערכת לשיחות ועידה בוידאו.

כל שעליך להביא איתך הוא אך ורק את המחשב הנייד והטלפון החכם שלך ולמצוא את המקום שלך, להתחבר ולהתחיל בעבודה.

התומכים בטרנד טוענים כי זה פתרון מצוין המאפשר מרחב שיתוף פעולה רחב יותר מאשר בסביבה המשרדית. הם אומרים כי זה גורם לאנשים לנוע וקוראים לזה פעילות מבוססת עבודה ABW.

עובדים המועסקים בארגונים שמאמצים את ABW עושים שימוש בעיקר בהתקנים ניידים ומתכנסים על בסיס פעילות מסוימת או פרויקט מסוים שהם עובדים עליו באותה העת. בנוסף לכך, מיותר לציין כי פתרון ה- hot desking משתלם במיוחד לארגון.פחות הוצאות ליצירת משרדים בודדים ויכולת להתמקד ביצירת חללי עבודה שיתופיים. הטוענים בעד hot desking מציינים כי יש עלייה ביכולת החשיבה ההמצאתית כאשר אנשים נפגשים בחלל שיתופי לפרק זמן קצר טווח. בנוסף, באוניברסיטת סטנפורד אומרים כי hot desking מהווה פתרון יותר פרודוקטיבי מאשר עבודה מהבית.

 

כל זה נשמע נהדר, אבל מה ההשלכות שיש ל- hot desking על תחום הארגונומיה והגדרת תחנות העבודה? אנו מניחים כי זה תלוי בציוד המוצע בשולחן החם שלך.

האם הכיסא הוא כיסא ארגונומי המתכוונן עבור כל משתמש? האם גובה השולחן מאפשר שינוי והתאמה בטווח גבהים שונה? האם קיים הדום מתחת לשולחן? האם לטלפון מצורפות אוזניות? והכי חשוב איזה סוג של תחנת עגינה מוצעת למכשיר הנייד שלך?

בקיצור, האם תוכלו להתאים עצמכם ארגונומית לכל שולחן חם שתאלצו לעבוד בו?

בעקבות מחקר שערכנו הבחנו כי רוב שולחות ה- hot desking תוכננו ע"י מעצבים ולא ע"י מומחים ארגונומיים, אז הם אומנם נראים מדהים ומציעים את מיטב מערכות ה- IT אך אינם ידידותיים לגוף האדם.

אם כך, במידה וחשבת על שינוי הארגון שלך ומעבר לקונספט של hot desking הנה כמה הנחיות ארגונומיות שיש לקחת בחשבון:

ספקו את פתרון הישיבה הטוב ביותר- יכולת התאמה של הגובה, תושבת הזרוע והתמיכה לגב. אלה הם פרמטרים הכרחיים שיבטיחו התאמה נוחה לכל משתמש.

וודאו כי לכל השולחנות יש הדום להנחת הרגליים על מנת שיותאם לאנשים נמוכים יותר.

באופן אידיאלי, תוכלו לספק מחשב נייד עם מסך או מקלדת נפרדים או עמדת לעבודה בעמידה על מנת לאפשר את המיקום האופטימלי ביותר מבחינה אנטומית לצוואר ולכתפיים.

מומלץ לדאוג שיהיו בעמדה גם אזניות מותאמות לטלפון.

בסופו של דבר, יש לעשות שימוש בעקרונות ארגונומיים טובים כבר בשלב תכנון השולחנות החמים.

חינוך והעברת המידע הארגונומי גם הוא בעל חשיבות מאחר וב- hot desking זה הכרחי שכל משתמש ידע להתאים לעצמו את העמדה.

אז כפי שכבר ציינו hot desking הוא טרנד חם כיום וכדרכם של טרנדים גם הוא יעבור עם הזמן.

את hot desking היא שיטה שעובדת עבורך ומתאימה לצרכים שלך, עליך ליישם את עקרונות הארגונומיה באופן המיטבי ביותר ולהבטיח שחווית ה- hot desking שלך תהיה נוחה אפילו יותר ממה שדמיינת.